Over de kinderopvang

Peuteropvang

Peutergroep de Speurneusjes is gehuisvest in basisschool het Kompas.
De peutergroep is geopend op dinsdagochtend en donderdagochtend voor kinderen van 2-4 jaar.

Er is plaats voor  8 kinderen per dagdeel. Een ochtend dagdeel is van 08.30 tot 11.30 uur.  Deze groep heeft een eigentijdse gezellige groepsruimte en een eigen tuin/schoolplein.

De peutergroep heeft een eigen pedagogisch beleid, dat kunt u vinden op de pagina beleid.

Buitenschoolse opvang

BSO de Avonturiers biedt plaats aan 11 kinderen van 4 – 12 jaar. Deze groep heeft een eigentijdse gezellige groepsruimte en een eigen tuin/schoolplein. Wij bieden voorschoolse-, naschoolse- en vakantieopvang.  De voorschoolse opvang start om 7.30 uur (op aanvraag vanaf 7.00 uur) tot de school start.  De naschools opvang is van 15.15-18.15 uur.

Op dit moment is deze groep nog gesloten op de woensdag.

De buitenschoolse opvang heeft een eigen pedagogisch beleid, dat kunt u vinden op de pagina beleid

Incidenteel gecombineerde groep

Soms kan het voorkomen dat zowel de 2-4 jarigen als de 4 – 12 jarigen tegelijk worden opgevangen en wordt er dus een gecombineerde groep  gevormd.. Dit kan voorkomen op studiedagen. Tijdens een gecombineerde groep houden we rekening met de leeftijden van de kinderen en het activiteitenaanbod.

De pedagogisch professional zal zich richten op de jonge kinderen en de oudere kinderen. We zorgen altijd voor voldoende uitdagende activiteiten en voor duidelijkheid in de dagindeling.

In de gecombineerde groep houden wij in de ochtend het dagritme van het peuteropvang aan. Daarna volgen we de vakantiedagindeling van de bso..

Doordat wij een klein kindcentrum zijn, zijn alle pedagogisch professionals bekende en vertrouwde personen voor de kinderen en ouders.

kompasheijningenkinderopvang

Blijf ons volgen